Головна » Статті » Урок » Схеми аналізу уроків

Психологічний аналіз уроку

Психологічний аналіз уроку

1. Загальна психологічна спрямованість уроку:
— мотивація діяльності вчителя й учнів на уроці (за обов'язком, за інтересом, за традицією спільної діяльності...);
— інтерес учителя й учня до уроку (до змісту, методів і форм).
2. Реалізація ідей розвиваючого навчання:
— як здійснювалась робота щодо формування ак­тивності, самостійності й творчості;
— які засоби використовував учитель для постій­ного переходу від навчання до самонавчання.
3. Організація пізнавальної діяльності на уроці:
— чи були установки на сприймання, за­пам'ятовування і роздуми (що сприйняти, що завчи­ти, що обговорити);
— як учитель домагався цілісного й свідомого, осмисленого сприйняття навчального матеріалу (поставив мету, спрямував усвідомленість в одне русло, застосував цілісний підхід, наочність, образність тощо);
— як організував увагу (як спрямовував, як пере­ключав, що робив під час відволікання, як домагався стійкості);
— як розвивав пам'ять дітей (які види діяльності організовував, як націлював на запам'ятовування, збереження і відтворення, як добирав інформацію для запам'ятовування, скільки і як повторював, як перевіряв;
— як розвивав мислення учнів, використовуючи порівняння, зіставлення, аналіз, синтез, класифікацію, систематизацію, генералізацію;
— як працював із поняттями, аргументами;
— як розвивав творчу уяву.
4. Формування вмінь і навичок дітей:
— як формував загальнонавчальні вміння й навички;
— як вироблялися спеціальні вміння й навички;
— які практикував види вправ і як вони сприяли тренуванню умінь і навичок;
— яку роль відіграють вказівки, інструкції, алгоритми, зразки під час формування вмінь і навичок;
— чи раціонально використав час для формування вмінь і навичок
5. Розвиток емоційно-вольової сфери учнів:
— які емоції дітей переважають на уроці;
— які засоби корекції емоцій використав учитель на уроці;
— чи враховує педагог на уроці індивідуальні особливості й стан дитини;
— що робить для активізації вольової сфери у дітей;
— чи помічає учнів з агресивним і депресивним станом.
6. Психологічна саморегуляція вчителя на уроці:
— яке творче самопочуття вчителя на уроці;
— який контакт з учнями;
— як реагує вчитель на аналіз уроку.

Категорія: Схеми аналізу уроків | Додав: umni4ka (08.02.2010)
Переглядів: 12065 | Рейтинг: 2.2/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]