Кейс «Організаційно-адаптивне управління навчально-виховним процесом креативного освітнього закладу»
Концепція розвитку школи стверджує необхідність якісного оновлення змісту освіти, забезпечення безперервного процесу становлення та розвитку гармонійної творчої особистості учня. Підготовка державі й суспільству справжнього громадянина – патріота, вихованого на кращих традиціях української народної педагогіки, здатного стати компетентним спеціалістом.
Школа бере на себе місію створення нового освітнього середовища, де панує атмосфера педагогічної творчості вчителів – однодумців, учнів і батьків.
Нове освітнє середовище передбачає й новий зміст освіти, нові технології навчання і виховання, розвиток інтелектуальних здібностей дітей, щоб вивести кожного школяра на виховання культури творчого мислення.
Реалізація місії та завдань школи здійснюється в першу чергу через роботу над експериментальним дослідженням в рамках обласної Комплексної програми «Освіта для сталого розвитку» за програмою Всеукраїнського експерименту «Формування механізмів трансформації регіональної системи освіти на основі принципів випереджаючої освіти для сталого розвитку», що є складовою колективної проблеми лабораторії управління освітніми закладами Інституту педагогіки АПН України «Функціональний підхід до управління загальноосвітніми навчальними закладами».
Однак результати впровадження були не суттєвими.
Експерти відзначили, що однією з головних причин такого становища є відсутність плану та чіткої стратегії розвитку.
Виявлені причини:
- Доведені до співробітників цілі були визначені не точно і не конкретно.
- Педпрацівники не мали достатньо інформації про те, наскільки ефективно вони працюють.
- Співробітників не залучали до перспективного планування діяльності закладу.
Дайте відповідь на наступні запитання:
- У наведеній схемі стратегічного планування діяльності закладу: що було виконано, що не було виконано, але повинно було б бути реалізованим?
Схема стратегічного планування
- Які недоліки в організації попереднього, біжучого та прикінцевого контролю ви помітили?
- Перерахуйте основні причини, які не дозволили досягнути більш суттєвих результатів.
- Що з наведеного вище потрібно врахувати в сучасній практиці освітньої діяльності?
|