Головна » Статті » Практичні матеріали » Запитуйте - відповідає ЗДНВР

Методичний день – це робочий день педагога

Педагогічна творчість учителя впливає на розвиток учня. Адже плекати талант - це велика відповідальність, але разом із тим - відчуття радості успіху за свою працю, за перші учнівські «сходинки» у світ великої науки

Саме тому в навчальних закладах повинні створюватись умови для творчого зростання, постійного підвищення освітнього та кваліфікаційного рівня, удосконалення майстерності вчителя через проведення методичної роботи у школі.

Умови надання методичного дня

Права та обов'язки суб'єктів навчально-виховного процесу визначено законом України «Про освіту» та Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. № 964.

Відповідно до загального положення про надання методичного дня, учителі-предметники загальноосвітніх навчальних закладів на основі колективного договору мають право на отримання методичного дня. Він установлюється при умові обсягу навчального навантаження 18 навчальних годин протягом навчального тижня, що становить тарифну ставку, не порушуючи навчального режиму школи та не створюючи перевантаження учнів.

Методичний день: вихідний чи вільний день?

Уміння займатися самоосвітою - це отримання багатогранної універсальної освіти, яка дозволяє адаптуватись у зміні соціально-економічних умов. Тому метою надання методичного дня є створення необхідних умов для підвищення педагогічної майстерності, удосконалення методичної підготовки вчителя.

Упродовж методичного дня вчитель займається самоосвітою, а саме:

  • вивченням законодавчих актів і нормативних документів з питань освіти й виховання;
  • тематичним плануванням;
  • оволодінням конкретними педагогічними технологіями, їх адаптацією до своїх умов;
  • вивченням передового педагогічного досвіду;
  • ознайомленням з новинками науково-педагогічної літератури;
  • розробкою методичних матеріалів зі свого предмета, а також позакласної роботи;
  • розробкою індивідуальних планів для учнів;
  • відвідуванням бібліотек;
  • роботою в методичному кабінеті.

Виходячи із вищевказаного, методичний день не є для вчителя додатковим вихідним днем.

Обов'язки вчителя-предметника в методичний день

  • бути присутнім або брати участь у роботі всіх громадських, раніше спланованих заходів у школі й поза нею;
  • при необхідності заміняти відсутніх учителів;
  • бути на чергуванні в навчальному закладі разом зі своїм класом.

Отже, адміністрація школи має право викликати вчителя на роботу, якщо в його методичний день проводяться раніше сплановані заходи у школі й поза нею, а вчитель не має права відмовитись від проведення замін, поставлених у його методичний день.

Контроль дотримання режиму методичного дня

Контроль дотримання режиму методичного дня здійснює заступник директора з навчально-виховної роботи, а саме:

  • дає індивідуальні рекомендації вчителям із тем їх самоосвіти;
  • організовує та проводить методичні дні (тижні), теоретичні та практичні семінари;
  • допомагає у складанні індивідуальних програм самоосвіти;
  • організовує та проводить діагностику результатів роботи вчителів і підвищення їх майстерності.

Педагогічні працівники школи мають подати заступнику директора з навчально-виховної роботи приблизний план розробки методичних матеріалів (обговорених на засіданні методичного об'єднання кафедри).

Ще раз наголошую: методичний день — це робочий день працівника.

За матеріалами: Освіта.ua

Категорія: Запитуйте - відповідає ЗДНВР | Додав: umni4ka (05.02.2011)
Переглядів: 7945 | Коментарі: 8 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 8
8  
Как к вам относятся - так и работайте. Не плохо, конечно, но не более и не менее, чем нипасали вы себе в плане работы на год. Так же у нас натура такая.... делать больше.. да еще и за кого-то.... Уважайте себя!
Я сначала тоже очень много чего делала, было приятно хоть благодарность в виде грамоты получать, я знала, что моя работа нужна и ее ценят, но когда забрали метод. день...... это не доверие ко мне, как к специалисту... теперь ничего лишнего не делаю.

7  
Усе перераховане - самодурство шкільної адмінБИКОТИ, яка показує "вєрноподданічєство" та "виконавчу досконалість" перед рай(міськ)відділами освіти.

Хочете присутності на робочому місці - організуйте це робоче місце (відповідно до "Закону про освіту"):
- методична література;
- ПК + доступ до мережі;
- фізичні умови (індивідуальне робоче місце (а не 1 на 2-3 особи), місце відпочинку; місце зберігання робочого матеріалу (зошити підручники і т.д.); освітлення та опалення)

Мораль: Немає гірше як ті підпанки.


5  
Поясніть ,будь ласка,які документи повинен мати вчитель української мови та літератури, і чи повинен вчитель конспектувати метеріали по самоосвіті

4  
у нашій школі директор вимагає присутність на робочому місці в методдень,а ні то ставить прогул.Це законно?

2  
тут не написано що вчитель обовязково повинен бути присутнім у школі, * вивченням законодавчих актів і нормативних документів з питань освіти й виховання;
* тематичним плануванням;
* оволодінням конкретними педагогічними технологіями, їх адаптацією до своїх умов;
* вивченням передового педагогічного досвіду;
* ознайомленням з новинками науково-педагогічної літератури;
* розробкою методичних матеріалів зі свого предмета, а також позакласної роботи;
* розробкою індивідуальних планів для учнів;
* відвідуванням бібліотек;
* роботою в методичному кабінеті.це все можна робити вдома

1  
кому з того легше якщо вчитель у методдень знаходиться на робочому місці в холодній школі ,а тоді йде додому сідає за компютер готується до уроків

3  
А хто наполягає на присутності? Головне результат самоосвіти!

6  
у нашій школі директор вимагає присутність на робочому місці в методдень,а ні то ставить прогул.Це законно?

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]