Головна » Статті » Практичні матеріали » Атестація педпрацівників

Загальні питання

Атестаційний період — це надзвичайно важливий етап діяльності школи. Досвід найбільш авторитетних директорів свідчить, що атестація відіграє основну роль у становленні, згуртуванні та вихованні творчого колективу. Під час атестації вивчаються професійні якості вчителя, його сильні та слабкі сторони, рівень загальної культури, створюються оптимальні умови для вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду кращих учителів школи.

Атестація педагогічних працівників закладів освіти проводиться відповідно до Закону України "Про освіту" (ст. 23),. Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки Ук­раїни № 930 від 06 жовтня 2010 року, зареєстрованому в Міністерстві юстиції 14 грудня 2010 року.

До роботи в атестаційній комісії залучаються найбільш компетентні, висококваліфіковані вчителі школи.
Атестація базується на принципах:

  • демократизму;
  • загальності;
  • всебічності;         
  • систематичності;
  • колегіальності;
  • доступності та гласності;
  • безперервної освіти і самовдоско­налення;
  • морального і матеріального заохо­чення.

Атестація педагогічних працівників — це визначення їх відповідності посаді, яку вони займають, рівня кваліфікації.
Мета атестації:

  • активізація творчої професійної діяльності;
  • стимулювання безперервної спеціальної і загальної освіти;
  • якісної роботи;
  • підвищення відповідальності за результати навчання і виховання;
  • забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної роботи.

Умови атестації:

  • наявність спеціальної освіти;
  • володіння державною мовою в обсязі, необхідному для виконання професійних обов'язків.

Роботу, пов’язану з проведенням атестацій, бажано розбити на окремі пункти.

Ознайомлення вчителів школи, зокрема тих, які підлягають черговій або позачерговій атестації, з норма­тивними документами про атестацію.

Складання плану курсової під­готовки на наступний навчальний рік.

Підготовка наказу про створен­ня атестаційної комісії. Тут слід реалізувати принцип демократизму і колегіальності. Для цього бажано вивчити пропозиції членів педа­гогічного колективу стосовно персонального складу комісії. Для цього можна провести анонімне анкетування. Кожен вчитель отримує аркуш зі списком всіх членів педагогічного колективу, в якому він по­винен підкреслити прізвищ тих, кого вважає гідним перебувати в атес­таційній комісії.  Враховуючи думку колективу і спираючись на п. 6.2 розділу VI Типового положення, директор школи наказом по школі створює атестаційну комісію.

Під час складання графіка проходження атестації враховується:

  • перспективне вивчення предметів на 5 років;
  • проходження педагогічним працівником попередньої атестації;
  • необхідність атестації тих, кому було присвоєно звання "старший учитель", "вчитель-методист", строком на 5 років;
  • необхідність атестації тих, хто не був атестований в черговому порядку за останні 5 років, а також молодих спеціалістів зі стажем не менше 3  років;
  • право педагогічних працівників на відмову від чергової атестації;
  • можливість позачергової атестації тих, хто бажає підвищити раніше встановлену категорію або кваліфікаційний розряд;
  • можливість позачергової (за ініціативою адміністрації) атестації тих, хто в міжатестаційний період знизив рівень своєї професійної діяльності;
  • можливість атестації вчителів однієї спеціальності (математиків, філологів);
  • можливість атестації вчителів початковий класів, якщо вони ведуть 5 кл.

Вивчення роботи вчителів, які атестуються.

Проведення шкільних нарад з питань атестації, засідань шкільних методоб'єднань, звітів на робочих місцях, відкритих уроків.

Узагальнення матеріалів та на­писання характеристик учителів.

Ознайомлення з характеристиками кожного вчителя, що атестується, співбесіда з ним, оцінювання його роботи педколективом.

Подання до атестаційної комісії при міському (районному) органі державного управління освітою до­кумента про надання, підтвердження (непідтвердження) педагогічним працівником кваліфікаційної категорії "спеціаліст вищої категорії", присвоєння, підтвердження (непід- твердження) педагогічного звання, а «також про відповідне моральне і матеріальне заохочення (нагородження грамотою, відзначення премією).

Видання наказу про результати атестації, ознайомлення з ним колективу вчителів та вчителя, який атестується (під розписку).      

Подання виписки з наказу про підсумки атестації до бухгалтерії.

Категорія: Атестація педпрацівників | Додав: umni4ka (22.10.2010)
Переглядів: 4072 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]