ПАМ'ЯТКА
З ВИВЧЕННЯ СТАНУ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ В ШКОЛІ
- Чи передбачено в річному плані школи організація роботи шкільних методичних об'єднань?
- Наявність у школі методичного кабінету. Ефективність діяльності методичної ради школи.
- Чи відповідає структура методичної роботи в школі вимогам рекомендацій МО України про організацію методичної роботи з педкадрами?
- Наявність діагностичної карти школи, графіка проведення відкритих уроків. Чи враховуються пропозиції вчителів щодо охоплення їх колективними формами методичної роботи, опрацювання тих питань, з яких вони потребують допомоги?
- Чи виділено вчителям вільний від уроків день для участі в методичній роботі, здійсненні самостійної освіти?
- Чи залучено до керівництва методичними об'єднаннями вчителів, яким присвоєно звання «вчитель-методист», «старший учитель»?
- Проведення для керівників методичного об'єднання настановного семінару з питань планування та організації методичної роботи з боку МК. Яку допомогу з цього питання надали керівники школи? Варіантність форм організації методичної роботи з педагогічними кадрами.
- Діяльність шкільного (міжшкільного) методичного об'єднання:
- явка вчителів на засідання методичних об'єднань;
- актуальність питань, винесених на засідання методичних об'єднань;
- чи проводили на засіданнях методичних об'єднань обговорення:
- проектів державних стандартів загальної середньої освіти;
- вивчення змісту програм, аналіз їхнього методичного апарату;
- аналізу стану викладання, якості знань, умінь і практичних навичок учнів;
- чи використовували на засіданнях методоб'єднань активні форми навчання педагогічних кадрів тощо;
- практичні заняття: а) планування, аналіз (самоаналіз) уроків, виховних заходів; б) розв'язування конкурсних задач, написання творчих робіт, проведення лабораторних робіт, виготовлення оригінальних наочних посібників, роздаткового дидактичного матеріалу;
- відвідування та аналіз відкритих уроків, позакласних виховних заходів чи носять вони випереджувальний характер;
- доповіді вчителів (чи розкривають вони досвід учителя і чи є в них рекомендації вчителям щодо поліпшення результативності навчально-виховного процесу, чи це переказування змісту повідомлень з фахових газет, журналів);
- ознайомлення з сучасними досягненнями психолого-педагогічних наук, методики викладання даного предмета, сучасними інноваційними технологіями;
- ознайомлення з передовим педагогічним досвідом (чи були рекомендації щодо його поширення і впровадження);
- чи заслуховували на засіданнях методоб'єднань інформації педагогів про здійснення самоосвіти, виконання докурсових та післякурсових завдань;
- активність членів методоб'єднання у підготовці та проведенні методичних заходів;
- чи готували до засідань методоб'єднань виставку учнівських творчих робіт, виробів, дидактичного матеріалу тощо?;
- чи розглядали на засіданнях методоб'єднань питання організації виховної роботи з учнями, формування у них наукового світогляду засобами навчального предмета? Якість цієї роботи.
9. Як враховано в тематиці засідань методоб'єднань аналіз результатів навчально-виховного процесу даної категорії учителів?
10. Яку конкретну допомогу отримав учитель від керівництва школи в підготовці і проведенні методичного заходу?
11. Чи проводили керівники школи аналіз методичного заходу? Його якість.
12. Чи інформують керівники шкіл учителів про зміст і вимоги директивних документів, інструктивно-методичних листів.
13. Робота з молодими вчителями.
- Організація стажування молодого спеціаліста в школі ( наявність наказу по школі про призначення стажиста і відповідального за проведення стажування — директор школи чи заступник директора).
- Наявність індивідуального плану стажування молодого спеціаліста, що зроблено з його виконання (надання допомоги вчителю з боку наставника, складання планів навчально-виховної роботи, підготовка і проведення відкритих уроків, виховних заходів, взаємовідвідування уроків).
- Як і де проведено підсумки стажування молодих спеціалістів.
- Організація роботи вчителів-наставників.
14. Самостійна освіта педагогів:
- якість і зміст цієї роботи;
- чи ознайомлені вчителі з публікаціями, які стосуються змісту і характеру їхньої роботи, в газетах «Освіта України», «Освіта», фахових журналах? Як використовуються учителями ці рекомендації в навчально-виховному процесі;
- чи ознайомлені вчителі з інструктивно-методичними рекомендаціями ДОІППО за своїм фахом?
15. Робота опорних шкіл і шкіл передового педагогічного досвіду:
- аналіз роботи творчої (ініціативної) групи з озброєння вчителів опорної школи досягненнями психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду;
- робота опорних шкіл у напрямку підвищення педагогічної майстерності керівних і педагогічних працівників району (семінари, «дні відкритих дверей», проведення відкритих уроків);
- ефективність роботи шкіл передового педагогічного досвіду (якість виконання слухачами школи домашніх завдань, озброєння їх методикою проведення сучасного уроку).
16. Організація і проведення для педагогів психолого-педагогічних семінарів.
17. Якість підготовки і проведення науково-практичних конференцій, педагогічних читань у школі.
18. Вплив методичної роботи на підвищення ефективності навчально-виховного процесу. |