Головна » Статті » Від проблеми - до проблеми » Виступи, доповіді |
Концепція керування навчальним процесом 1. Навчання розглядається як система різноманітних видів діяльності учня в процесі індивідуальної та колективної роботи, спрямованих на розвиток тих якостей учня, які складають мету навчання та виховання. 2. Дотепер керування навчанням здійснювалося загалом лише за параметрами дій, через задавання учневі певної системи дій, які він повинен був виконати. Справжнє, психологічно обґрунтоване керування передусім має створювати умови для розвитку потреб, мотивів та цілей діяльності учня. 3. Під суворим керуванням навчання слід розуміти чітку послідовність дій учня в процесі навчання, яку ззовні визначає вчитель або навчальна система. Чим більше ця послідовність визначається самим учнем, тим гнучкішим є керування. Жорсткість керування навчанням має зменшуватися відповідно до внутрішнього поступу учнів, вивільнюючи місце для варіативного керування. 4. Під ступенем особистісного керування слід розуміти ступінь самостійності учнів у цілеспрямуванні ними своєї діяльності в процесі навчання. 5. Керувати процесом навчання потрібно, враховуючи внутрішні сили та можливості учнів. Під час керування процесом навчання треба робити акцент не на примус учнів, а на те, щоб викликати в них потребу скерувати дії вчителя і бажання виконувати їх. Це можливо за наявності принаймні таких умов:
6. Система керування повинна створювати атмосферу особистої відповідальності кожного учня за свою роботу, а також відповідальність класного колективу за роботу кожного члена цього колективу. 7. Керування навчанням має сприяти всебічному розвиткові колективних форм навчання. 8. За основу системи керування навчанням (діяльності вчителя)треба брати прогностичну модель діяльності учня. | |
Переглядів: 2545 | |
Всього коментарів: 0 | |